Blog

A legszebb magyar csőrös hűtőkocsi


A legszebb magyar csőrös hűtőkocsi

Ritkán esik szó a hazai teherautó-gyártásról, pedig egy időben korszerű gyártmányokat produkált. Ilyen volt ez a Csepel 524.10-es hűtőkocsi is, melyet városi, illetve regionális áruszállításra terveztek.

A járművet közepes teherbírású, közúti D450-es alvázára építették. Orrán ott díszelgett a Csepel Autógyár jellegzetes, vörös csillagos emblémája. Ami első látásra szokatlannak tűnhet, az a jókora puttony a kabin mögött. A 6,85 méter hosszú teherautóra ugyanis egy 4,1 méter hosszú, 2,36 méter széles hűtőkocsi felépítményt terveztek, mellyel a jármű magassága elérte a 3,18 métert. A magasságot persze nem kis mértékben növelte a dupla falú tető.

A speciális, dupla falú hűtőfelépítmény szigetelését 150 milliméter vastag, Hungarocell lapokból oldották meg. A 350 kilogrammos, nyugatnémet Escher Wyss gyártmányú, 4 kW-os hűtőegység a felépítmény utaskabin felőli oldalában kapott helyet. Ez az eszköz +30 fokos külső hőmérséklet esetén is képes volt tartani a -20 Celsius-fokos hőmérsékletet a 12 köbméteres raktérrel rendelkező felépítményben. A hűtőegység álló helyzetben is tudott gondoskodni az áruk hűtéséről az elektromotornak köszönhetően, míg menet közben egy, a motorhoz csatlakoztatott hidraulikus hajtás biztosította a hűtőegység generátorának működését.

A hőmérséklet beállítására egy, a kabin belső falára szerelt elektromos kapcsolószekrényben elhelyezett kontrolpanel szolgált.

A hűtőkocsi felépítmény belső oldalfalait, valamint a padlót könnyen tisztítható farácsokkal borították be. A ki- és berakodást egy 1200×1600 milliméteres egyszárnyú, hőszigeteléssel ellátott hátsó ajtón keresztül lehetett végezni. A feljutást segítették a széles lépcsőfokok, melyek alatt praktikusan el tudták helyezni a pótkereket is.

A magyar hűtőkocsi gyártó mérnökei a külső megjelenésre is adtak.

A háromfős fülke színe mindenhol, harmonikusan köszön vissza: színre festették többek között a lökhárítót, a teljes felépítményt, illetve a felniket is. A hűtőkocsi alapvetően exportra készült, prospektusát angolra is lefordították. Hogy mennyit gyártottak belőle, pontosan nem tudni, de ha esetleg a kedves olvasónak van erről információja, akkor feltétlen ossza meg velünk.

Az első Csepel teherautó 1950. április 3-án készült el.

A korabeli fáma szerint Rákosi Mátyás sógornője, Bíró Ferencné, a Csepel Autógyár akkori igazgatója nyomban ki is próbálta a járművet. A vállalat első gyártmányából, a D-350-esből később közel 2 ezer darabot értékesítettek a volt KGST-országokban. Mindez egy több évtizeden átívelő sikertörténetet alapozott meg. A 60-as évekre a gyártó már nemcsak hagyományos, hanem speciális felhasználású változatokat is kínált.

 

Forrás: vezess.hu

Olvasd el egy modern hűtőkocsi műszaki adatait itt.

Nézd meg hűtőautó átalakításainkat képgalériánkban.

Nézd meg, hogy néz ki egy Autotherm fagyis és süteményszállító autó.

 

Üdvözlettel,

vastag-peter-round

Vastag Péter

 

 

FRISS HÍREK ELSŐ KÉZBŐL!

TUDNI SZERETNÉD, HOGYAN ZAJLANAK EGY HŰTŐAUTÓS CÉG MINDENNAPJAI?

NEM SZERETNÉL LEMARADNI A LEGFRISSEBB ÚJÍTÁSOKRÓL?

BÁRMILYEN A SZÁLLÍTÁS SORÁN HŰTÉST IGÉNYLŐ TERMÉKET FORGALMAZOL?

Kövesd mindennapjainkat a Facebookon, ne maradj le megrendelőink véleményeiről, a legjobb tippekről tőlünk Neked!

 

 

 

 

Share :
Related Posts

Leave Your Comment

Minden, amit egy hűtőautóról érdemes tudni
Töltsd le most INGYENES tanulmányunkat!

Bónusz fejezet: 3 ordító jel, amiről felismered a sufnituning kivitelezőket!