Blog

Első helyen az ügyfél. Autotherm hűtőautógyártás


Autotherm hűtőautógyártás

Autotherm hűtőautógyártás.

Olyan „kényeztetést” kapnak a vevőink, mintha szállodában lennének

 

Autotherm hűtőautógyártás – egy szegedi cég sikertörténete.

Szinte minden vállalkozó azt mondja magáról, hogy vevőorientált. Az első helyen az ügyfél áll. A valóság aztán néha mást mutat. Bóné Péter egészen sajátos, ügyfélbarát módon, ügyvezetőként irányítja az Autotherm Kft-t. A munkatársait is igen meglepő szempontok alapján választja ki. De működik a módszere.

 

Péter Gyuláról került Szegedre, az egyetemre. Többfélét is tanult. A tanulmányait a jogi karon, munka- és társadalombiztosítási szakon kezdte, ami nem érdekelte különösebben. A HR – ami emberekkel foglalkozik – jobban vonzotta. Végül, pénzügyes közgazdászként végzett.

– Az egyetemi éveim alatt részt vettem egy vállalkozói tanfolyamon, melyhez tartozott egy verseny is. Itt üzleti tervet kellett készítenem, amit nagyon élveztem. Ekkor éreztem azt, hogy hosszú távon ebben a vállalkozói világban el tudnám magamat képzelni. Egy vállalkozást összerakni nem más, mint ezer dologhoz kicsit jól érteni – emlékezett vissza Bóné Péter a kezdetekre.

Végzős diákként, tőke nélkül nem kezdtem bele saját vállalkozásba, hanem munkát kerestem. Dolgoztam nyomdánál, hivatalban, majd 2013-ban kerültem marketing asszisztensként az Autotherm Kft-hez. A tulajdonos mellett mindenesként tevékenykedtem, ami számomra jó lehetőség volt.

Autotherm hűtőautógyártás. Mégis hogy?

Szerettem volna mindenhez egy kicsit érteni, mindent kipróbálni, sok területről tapasztalatot szerezni. Egyszerre voltam pénzügyes, értékesítő német és angol nyelven, HR-es, stb. Így sok területre lett rálátásom, de semmihez sem értettem professzionális szinten.

Autotherm hűtőautógyártás

Fontosnak tartottam és tartom most is, hogy értéket adjunk az ügyfeleknek. A szakmánk műszakias, hűtőautót gyártunk.

Vevőink nem elsősorban hűtőautót akarnak vásárolni, hanem azt szeretnék, hogy nehéz döntésükben, ami egy nagy értékű, megfelelő funkciókkal ellátott jármű beüzemelését jelenti, hozzáértő segítséget kapjanak az egész folyamat során.

Legyen, akihez bizalommal fordulhatnak. Ezt kell a marketingünknek üzenni és az értékesítésünknek eladni és nem a hűtőautót.
Úgy gondolom, hogy Magyarországon még nagyon sok helyen nem valósult meg a minőségi kiszolgálás és hozzáállás.

Hogyan tudott a cég fejlődésében részt venni?
Ahogyan a gazdaság kezdett fellendülni, a mi cégünk is nagyobb fejlődésnek indult. A kollégák száma is növekedett.
Míg 20 évig 4-5 fővel dolgoztunk, jelenleg 30-an vagyunk. Van már marketinges, pénzügyes, értékesítő kollégánk, akiknek segíthetek. Tudom, mi a feladatuk, mert én is végeztem azokat a tevékenységeket.

Miben tartja a cégüket a legjobbnak?
A kiszolgálásban egyediek vagyunk. Mi arra törekszünk, hogy amit az ügyfél szeretne, azt csináljuk meg. Ennek megfelelően hűtőautós cégként gyártunk ezer féle dolgot: hűtős kisteherautót, jármű felépítményeket, temetkezési autókat, végzünk hűtős átalakításokat.

Autotherm hűtőautógyártás

A legkeresettebb termékeink a 3,5 tonna alatti furgonok hűtőautós átalakítása. Ebben piacvezetők vagyunk az országban. Az ilyen kategóriájú furgonok kialakítása sok munkával jár. Évente 200-300 db autót készítünk. Mindegyik külön tervezésű, az ügyfél igényeit maximálisan kielégítve.

Készítünk olyan járműveket, melyek kísérleti egereket, vagy fagylaltot, vagy húst, virágot, fegyvert, műkincset szállítanak. Autóink hűteni és fűteni is tudnak.

Kollégáimmal gyorsan tudunk alkalmazkodni a vevő elképzeléseihez. Nem gyártósorként működünk, hanem manufaktúra jelleggel. Szakembereinkkel arra törekszünk, hogy valami pluszt is adjunk az ügyfélnek. Ha pluszt tudunk adni, abból kapunk vissza.

Külföldre is dolgozunk. Célpiacunk Németország, Svájc, Ausztria, Románia, Szlovákia. Az olcsóbb magyar munkaerő miatt megéri velünk dolgoztatni a partnereinknek. Bár a fizetések a mi cégünknél magasak a többiekéhez képest. Így próbálunk védekezni a szakemberhiány ellen.

Milyen szakértelemmel rendelkeznek a munkatársai?
Hűtőautó-szerelőnek nem lehet tanulni az iskolában. Hűtőautó ipar sem létezik. A megfelelő tudást csak fél évi kemény munkával lehet elsajátítani itt nálunk. A dolgozóink végzettségüket tekintve gipszkartonozók, asztalosok, ablakbeépítők.

Van konkurenciájuk?
Ebben a kategóriában kevés. 5-6 nagyobb cég folytat hasonló tevékenységet az országban. A nálunk kisebb állományú cégekből több van.
Online marketingben otthon vagyunk és szerencsére a konkurenciáink nem használják ezeket az értékesítési csatornákat. Az ügyfelek megtalálnak minket. Romániai és magyarországi ügyfelek esetében elmondható, hogy aki a furgont hozza átalakításra, a megrendelő, az egyben a tulajdonos is.

Mi az a szemléletmód, ahogyan az ügyfelekhez közelít, illetve ahogyan kiválasztja a munkatársait? 
Arra törekszünk, hogy olyan kiszolgálást kapjanak a vevőink, mintha étteremben, szállodában „kényeztetnék” őket. Kollégáim egy része ezért a vendéglátásban szerzett tapasztalatokat. Kimondottan autóértékesítőt nem is szoktam alkalmazni.

A célunk, hogy az ügyfél kezét végig fogjuk az együttműködésünk során. Törődünk vele. Biztosítjuk, hogy a legjobb helyen van a járműve. A végén pedig úgy adjuk át az autóját, mint egy tálcán kínált különlegességet.

Autotherm hűtőautógyártásVisszatérve a kollégák szakmai hozzáállására. Az egyik értékesítőnk például egy neves szegedi étteremnek volt 15 éven át a főpincére. Neki mindene az ügyfél. Képes konfrontálódni a vevő igényeinek érdekében a saját kollégáival, a szerelőinkkel is. Az ügyfél tehát azt érzi, hogy az értékesítő az ő oldalán áll. Így lesz nyereséges a cégünk.
A másik kolléga pedig olyan, mint egy viking: megy és véghez viszi, ami a feladata. Nem hezitál. Ő Németországban dolgozott saját vállalkozásában festőként. Ilyen beállítottságú embereket kerestem és így találtam meg a munkatársaimat.

Mit tart a legfőbb értéknek a saját és az üzleti életben?
Nagyra tartom az integritást. Harminc évesen, Y generációsként másképp gondolkodok az üzletről, mint sok hasonló korú vállalkozótársam. Azt gondolom, hogy az adott szó, amit az ember ígér, azt váltsa is valóra.

A cégünknél kiemelném a segítőkészségünket. Aki ezt megtapasztalja, az visszajön hozzánk másodszorra is vásárolni. Kb. 4 év alatt elhasználódnak a furgonok. Ez viszonylag hosszú idő, de az első vásárlásnál olyan mély, pozitív benyomások érik a vásárlót, hogy később is megrendelőnk lesz.

 

Írta:

Vereb István

2019-05-29
Megjelent:

AUTOTHERM HŰTŐAUTÓGYÁRTÁS, A KEZDETEKTŐL AZ ÜGYFÉL MELLETT.

HŰTŐS FURGON, VAGY DOBOZOS FELÉPÍTMÉNY – PONT AHOGY ÖN SZERETNÉ!

ÁRAJÁNLATKÉRÉS RÉSZLETESEN AKÁR ONLINE, VAGY TELEFONON

Share :
Related Posts

Leave Your Comment

Minden, amit egy hűtőautóról érdemes tudni
Töltsd le most INGYENES tanulmányunkat!

Bónusz fejezet: 3 ordító jel, amiről felismered a sufnituning kivitelezőket!