Blog

Az első széndioxid hűtőközegű kamion pótkocsi


Október végén bemutatták az amszterdami nemzetközi szállítmányozási kiállításon a Carrier széndioxid hűtőközegű kamion pótkocsiját

Hollandia vezető logisztikai cége, a tulajdonosáról elnevezett Simon Loos lesz az első vásárlója a Carrier cég természetes hűtőközeggel (széndioxiddal) üzemelő kamion pótkocsi első darabjának. A rendszer 2017-ben a környezetvédelmi kategória győztese volt a rangos Trailer Innovation Awards-on. Az amszterdami nemzetközi szállítmányozási kiállításon a pótkocsi egy új kamionnal együtt megtekinthető volt a Carrier Transicold külső standján.

A Simon Loos aktívan részt vett az új technológia három évig tartó tesztelésében, amikor a speciális pótkocsit először szokásos bolti kiszállítási feladatokra használták. Aztán 2016-ban Angliában a Sainsbury és Németországban a Netto Marken Discount bolthálózatokba szállítottak termékeket széndioxid hűtőközegű hűtőterekben.

Természetes hűtőközeggel üzemelő kamion pótkocsi a Carriertől.

A Carrier speciális pótkocsija zárt rendszerű hűtőközegben kizárólag szén-dioxid (CO2) hűtőközeggel működik. A légkörből kivont széndioxid hűtőközeg a hűtőkörön belül maradva energiatakarékos és környezetbarát hűtést biztosít. A Carrier Transicold NaturaLINE fejlett technológiát alkalmaz raktérhűtőrendszerét a „hagyományos֨ hűtési technológiával működő Vector® termékcsalád készülékházába installálták. A meghajtásról gondoskodó E-Drive elektromos motor is ugyanaz, mint a többi Vector terméknél használt energiaforrás.

„A természetes hűtőközeggel hűtő kamion pótkocsi prototípus üzembe helyezése újabb jelentős mérföldkő a CO2 alapú hűtési rendszerek fejlesztésében”.  – mondta David Appel, a Carrier Transicold & Refrigeration Systems elnöke. „Úgy látjuk, hogy a termikus hűtőközeggel működő hűtőegységeket már a közeljövőben általánosan használják fogják a hűtött szállítással foglalkozó cégek.”

Ellentétben az eddigi hűtéshez használ anyagokhoz a széndioxid természetes vegyület és nem veszélyezteti a Föld ózonrétegét.

„Hollandia vezető logisztikai szolgáltatójaként mindig arra törekedtünk, hogy a legújabb technológiai fejlesztéseket minél előbb bevezessük a cégnél.” Mondta Wim Roks, a Simon Loos műszaki flottavezérlője. „Jelenleg a CO2 hajtógázas kamion pótkocsi a legújabb általunk megvásárolt jövőbe mutató technológia.” Simon Loos tulajdonában van a legnagyobb cseppfolyósított földgázzal működő szállítójármű-flotta. Továbbá jelenleg mi vagyunk az első és eddig az egyetlen logisztikai cég, akik több mint 10 kizárólag elektromos meghajtású kamiont üzemeltetnek a városi kiskereskedelmi forgalomban. Amikor a Carrier Transicold, akikkel évek óta szoros munkakapcsolatunk van, először megmutatta nekünk a széndioxidos hűtést alkalmazó kamion pótkocsit, az elsők között szerettünk volna lenni, akik kipróbálják.

„Hollandia vezető szerepet tölt be Európában a közúti közlekedés környezetbarát megoldásainak megvalósításában. A Carrier speciális hűtőpótkocsiját használva biztosak vagyunk benne, hogy mindent megteszünk a környezetvédelemért.”

Share :
Related Posts

Leave Your Comment

Minden, amit egy hűtőautóról érdemes tudni
Töltsd le most INGYENES tanulmányunkat!

Bónusz fejezet: 3 ordító jel, amiről felismered a sufnituning kivitelezőket!