Blog

A Carrier Transicold bemutatta a gépjármű motort nem igénylő raktérhűtési technológiáját


A Carrier Transicold 2017 szeptemberében a moszkvai Comtrans Show-n mutatta be legújabb raktérhűtő berendezéseit. Megismerhette a nagyközönség az Oroszországban egyébként már elérhető, közúti szállításhoz tervezett motor nélküli raktérhűtés technológiát, amelynek célja a környezetbarát működés mellett a hűtéshez használt gépjárműflották fenntarthatóságának növelése.

A jelenlegi legfejlettebb technológiát képviselő Carrier hűtőegység a legmagasabb környezetvédelmi előírásoknak megfelelő Euro 6 kategóriájú gépjármű motorokról üzemeltethető. Az ilyen rendszerek károsanyag kibocsátása és karbantartási költsége nagyon alacsony, üzemanyag-hatékonyságuk pedig kiemelkedő.

A haszongépjármű vezetőfülkéjének oldalfalára felszerelt ECO-DRIVE GenSet tápegységet  a tehergépkocsi motorjához csatlakoztatott szivattyú hajtja. A hidraulikus rendszer olyan generátort hajt, ami a hűtőegység teljes energiaigényét képes fedezni a jármű belsőégésű motorjának használata nélkül.

A hidraulikus rendszerbe egy olyan vezérlőegységet integráltak, ami egyenletes fordulatszámot és így folyamatos energiát biztosít a hűtőegység számára akkor is, ha üres raktérrel közlekedik a kamion és akkor is, ha tele van rakománnyal.

Az ECO-DRIVE GenSets mellett a Carrier Transicold a belsőégésű motort nem igénylő hűtőrendszerek teljes skáláját kínálja egészen az akár 18 kilowattos hűtési kapacitású berendezésekig. Az ilyen új típusú egységekkel felszerelt teherautók üzemanyag-fogyasztása mérhetően alacsonyabb, mint azoké, amelyek hűtőegységei igénybe veszik a teherautó motor energiáját is. Ezek a vízenergiával üzemelő hűtőegységek kompatibilisek a földgázzal működő és a hagyományos dízel motorokkal is.

„A ECO-DRIVE GenSet legnagyobb teljesítményű tápegységeivel a kamionok raktere is hűthetővé válik a dízelmotorok energiájának használata nélkül” – mondta Igor Shalimov, a Carrier Transicold orosz leányvállalatának üzletfejlesztés igazgatója. „Emellett az ECO-DRIVE GenSet segítségével kialakítható olyan városi forgalomban használt hűtött teherszállítási rendszer is, ahol alacsony fordulatszám mellett nagy hűtőteljesítményre van szükség, és ahol elsődleges fontosságú a környezetvédelem.”

Vector® 1350, nagyobb teljesítmény a tökéletesített hűtőlánc teljesítményének javításához

A Comtrans Show-n a Carrier bemutatta legújabb, Vector 1350 típusú hűtőegységét is, amit kifejezetten kamionok rakteréhez fejlesztettek. A 13 100 watt hűtési kapacitással a megújult Vector 1350 megemelt teljesítményt nyújt a romlandó áruk szállításához. A mindössze 69 decibeles zajszinttel a Vector 1350-nel szerelt kamionok raktere kiemelkedően csendes lehet. Mindemellett az egység viszonylag kis súlya (643 kg) lehetővé teszi a teherfuvarozók számára, hogy a lehető legtöbb hasznos rakományt szállítsák.

 

Share :
Related Posts

Leave Your Comment

Minden, amit egy hűtőautóról érdemes tudni
Töltsd le most INGYENES tanulmányunkat!

Bónusz fejezet: 3 ordító jel, amiről felismered a sufnituning kivitelezőket!