Blog

3 titkos trükk a carrier távvezérlőjén


Elárulunk 3 titkos trükköt a Carrier raktérhűtő távvezérlő használatához.

Ha rossz a raktérhűtő hőmérséklete, a hűtőkompresszor kikapcsol, vagy a raktérhűtő megáll, akkor mindenképpen olvassa el ezt a cikket.

Leolvasztás Carrier raktérhűtő 

Vannak olyan esetek, amikor azt hisszük egy raktérhűtési feladatról, hogy könnyen megoldható, de aztán kiderül, hogy mégsem egyszerű. Jó példa erre, ha mélyfagyasztott árut forró nyári melegben úgy kell szállítanunk, hogy az út során többször is ki kell nyitni a raktér ajtaját.

22289670_1501958629887523_2707711175326556158_oHogy még bonyolultabb legyen a helyzet, egy fránya hőmérséklet adatrögzítő ketyeg a műszerfalon, ami az fix hűtési hőmérséklettől eltérő értékeket kíméletlenül és azonnal rögzíti. Probléma szokott lenni, hogy úgy érzi a regisztráló a leolvasztás alatt, hogy a raktér hőmérséklete rossz. Ilyenkor gyakorlatilag az történik, hogy a Carrier raktérhűtő hőcserélő ventillátorai leállnak és a hőcserélőn felgyülemlett fagyott vizet és párát a gép egy leolvasztási folyamat során felmelegítve leolvasztja. Mivel a ventillátorok állnak, így a leolvasztás melege nem jut ki a raktérbe, viszont felmerül a kérdés, hogy akkor miért érzékel a regisztráló nem megfelelő hőmérsékletet?

Beállítások

A raktérhűtés iparágban a hőmérsékletérzékelők elhelyezésére többféle szabály is létezik, ezek közül a legfontosabb, hogy a fő érzékelőt mindig a visszaszívott levegő útjába kell elhelyezni. Ha van a rendszerben adatrögzítő, akkor annak első érzékelőjét is mindig ide szerelik fel. Amikor a leolvasztási ciklus elindul, akkor egyértelmű, hogy a –18, –20 °C-os érték a leolvasztás időszakára az érzékelőkön is felkúszik akár +5  C-ra is. Ez egy olyan jelenség, amit a fuvaroztatók egy része megért, másik részük pedig nem hajlandó tudomásul venni. Azok megnyugtatására, akik „nem hajlandók tudomásul venni” a hűtőberendezések és a fizika törvényszerűségeit, lehet alkalmazni egy „trükköt” a Carrier raktérhűtő távvezérlőjén. Bekapcsolás közben a leolvasztás gombot benyomva tartva be lehet lépni a leolvasztási menübe. Itt pedig be lehet állítani, hogy milyen gyakran olvasszon le a gép, és azt is, hogy ez meddig tartson. A beállításokat módosítva szebb rögzítési adatokat kaphatunk – persze, ennek az az „ára”, hogy lerontjuk a leolvasztás hatékonyságát.

 

Carrier raktérhűtő  – Üzemi körülmények, paraméterek

22339277_1501958389887547_4282833680989450616_oMás helyzetben előfordulhat, hogy az áru nagyon érzékeny a hőmérséklet ingadozásra, és emiatt akár dobozonként is tartalmazhat adatrögzítőket. Ilyen esetben kerülendő, hogy a raktérben a ventillátor ne mozgassa állandóan körbe a levegőt. Viszont a beállított hőmérséklet elérése után a hűtő megáll. A kompresszor is kikapcsol és a ventillátorok is állnak. Elkezdődik a raktérben a levegő rétegződése: a meleg réteg fennmarad és lefelé haladva csökken a hőmérséklet. No de, áru a raktér felső szegmensében is van! Mi a megoldás? Egy újabb trükk a Carrier raktérhűtő távvezérlő segítségével… A +,  a  –,  a  set és az ON gombok egyidejű megnyomása lehetővé teszi annak a menünek az elérését, ahol be lehet állítani, hogy a ventillátor állandóan, megállás nélkül üzemeljen. Így szállíthatunk biztonságosan hőmérséklet ingadozásra érzékeny árut. Ugyanebben a menürészben lehet megadni azt is, hogy a beállított hőmérséklethez képest hány fok eltéréssel kapcsoljon vissza a hűtőgép.

 

A legnagyobb titkok

22291305_1501958446554208_2087535047487500378_oA következő beállítás tényleg csak haladóknak ajánlott… Tételezzük fel, hogy van egy hűtésre és fűtésre is alkalmas hűtőberendezésünk. A fuvarfeladat most egyszerű: az év minden napján tőkehúst kell szállítani. Nem mehet a raktér hőmérséklete +3  C fölé, tehát a hűtés funkciónak mindig működnie kell. Azonban az nem feltétel, hogy ha az udvaron –10  C van, akkor melegítsük a rakteret. A tőkehúsunknak nem árt a 0  C alatti raktér hőmérséklet. Beteszünk a raktérbe közel 1 tonna húst, lesz olyan része, amit közvetlenül is ér a – 10  C-os teremhőmérséklet, de baja ettől nem lesz. Ha a gépünk fűtés üzemmódja be van kapcsolva, akkor a rakteret fel is tudná fűteni +3  C-ra, de, mint írtam, erre nincs szükség. Nos, itt jön egy szupertitkos állítási lehetőség, de ehhez már a távvezérlőnk „tudatalattiját” is ismernünk kell. Van a Carrier távvezérlő hátulján egy két milliméteres furat, ahova egy kiegyenesített gemkapoccsal benyúlva meg tudunk nyomni egy mikrokapcsolót. Eközben az előlapon meg kell nyomnunk a bekapcsoló gombot. Ekkor egy paraméterezési menübe tudunk belépni, ahol kikapcsolható a fűtés. Javasoljuk, hogy ennél a műveletnél legyen egy Carrier raktérhűtő szerviz csapatában dolgozó kolléga száma a telefonunkban, akitől segítséget kaphatunk, ha valami nem úgy sikerül, ahogy szeretnénk.

Egy régi zsidó mondás szerint: „Legyen egy jó könyvelőd, egy jó orvosod és egy jó papod is!”

A felsorolás egy magyar hűtőautós vállalkozó számára azzal fejeződhetne be, hogy „ … legyen egy Carrier szervizesed is!”

Szerző:

vastag-peter-round

Vastag Péter

 

 

Share :
Related Posts

Leave Your Comment

Minden, amit egy hűtőautóról érdemes tudni
Töltsd le most INGYENES tanulmányunkat!

Bónusz fejezet: 3 ordító jel, amiről felismered a sufnituning kivitelezőket!