Ilyen, amikor hibázunk
Mi is emberek vagyunk és igen, szoktunk hibázni. Törekszünk napról napra, hogy amely hibát egyszer elkövettünk, az még egyszer elő ne fordulhasson. Úgy gondoljuk, hogy a bakik együtt járnak egy vállalkozással, de az a nem mindegy, hogy a problémát hogyan kezeljük.
A mi szakmánkban a leggyakoribb melléfogás, ha nem elég alaposan ismerjük meg az ügyfelünk kívánalmait vagy félreértjük, isten ments elfelejtünk egy apró, ám annál fontosabb részletet.
Ez történt anno, 2002-ben is, amikor az értékesítő munkatárs elfelejtette feljegyezni, hogy az ügyfél raklapot akar elhelyezni a két kerékjárat között.
Az esetre Vastag Péter emlékszik vissza és még egy poros videó is előkerült a fiók mélyéről 😊
„2002-ben egy komoly forgalommal bíró „zöldséges”, pontosabban fogalmazva zöldségkereskedő részére végeztünk hűtőautó átalakítást. A feladat elsőre szokásosnak tűnt – az adott termék szállításához kellett átalakítanunk egy Renault Master kisteherautót.
Kaptunk azonban egy „furfangos” kérést is, hogy a raktérben egy titkos pénztrezort (!!) kellett elhelyeznünk. Ez a kérés a hőszigetelés kialakítása miatt okozott nehézséget. A megrendelő nem véletlenül és nem tréfából kérte a rejtekhelyet, ugyanis komoly kereskedőként általában 5–10 millió forintnyi készpénzzel a zsebében közlekedett az országutakon. Visszatérő rémálma volt, hogy ha a kisteharautót vezetve egy szerencsétlen baleset részesévé válik, akkor vagy már a helyszínen vagy a mentőautóban a kórházba szállítás közben egy „jóakaró” megszabadítaná a nála lévő nem kevés pénztől. Értettük az aggodalmát és természetesen vállaltuk a valóban speciális kérés teljesítését.
Elkészült az autó, a kis páncélkazetta is a helyére került, szerénytelenség nélkül úgy gondoltuk, hogy jól sikerült a szerelés. A pénztárolót a kérés szerint olyan helyre tettük, ahol senkinek sem jutna eszébe keresni. Tíz köteg 5000 forintos fért bele a fém dobozba. „Tíz Misi”, ahogy a megrendelő csillogó szemmel mondta. Átvette a Renault az autókereskedésben, és úgy tűnt, hogy minden rendben.
Két napig tartott azonban csak a boldogság, ekkor feltűnt az udvarunkban a pénzkazettás zöldségszállító Renault Master és a „zöldséges Mester”. Ahogy közeledett felénk, nem tűnt sem elégedettnek, sem vidámnak, köszönés után azonnal a lényegre tért, mondván, adjuk vissza a pénzét, mert használhatatlanná tettük a kocsiját. Kérdeztük, hogy miért ne lehetne használni? Erre ordítva azt válaszolta, hogy azért, mert NEM FÉR BE A RAKLAP A KERÉKJÁRATOK KÖZÉ!!!!
Akkoriban kis cég voltunk, nem engedhettük meg magunknak, hogy pénzvisszafizetési garanciát vállaljunk, ezért biztosítottam az ügyfelet arról, hogy igaza van, és azt a megoldást javasoltam neki, hogy a kártérítés helyett inkább a lehető leggyorsabban kijavítjuk a hibát. Viszont azért, hogy minél előbb visszakapja a járművet, hazaviszem megjavítani. A javítás után a ragasztóknak kötniük kell egy egész éjszakát, másnap viszont már kész is lenne az autó.
Elment az ügyfél, tiszta volt a terep, gyorsan elkezdtük kibontani a kerékjáratokat, hogy ígéretünk szerint minél előbb kész lehessünk a javítással. Akkor még nem sejtettük, hogy milyen nehéz munkaórák elé nézünk. Ritkán fordult elő, hogy munkánkat videóra rögzítsünk, ennél a javításnál kivételt tettünk.
Figyelem, a nyugalom megzavarására alkalmas képsorok következnek! A felvételen a narrátor jómagam vagyok. A „főszereplő” társam, Bóka István, az Autotherm jelenlegi termelésvezetője látható.”
A felvétel érzékletesen mutatja be, hogy ha az a ragasztó egyszer megköt, milyen erőfeszítés eltávolítani. Ez jó hír, ha arra gondolunk, hogy a raktérszigetelés örök élet (+1 nap), ha viszont bármit változtatni akarunk a raktérben, akkor azt rombolás nélkül nem ússzuk meg.
Javasoljuk, hogy mikor a kivitelező céggel egyeztetnek az átalakítás előtt, minden kérdést alaposan gondoljanak át, mert ha kész az autó, akkor a videón bemutatott módon lehetséges csak bármi módosítás.
Szerző:
Vastag Péter